Snig disse 3 øvelser ind i din påske-ferie og hold kreativiteten ved lige

Påske hold kreativiteten ved lige
madellein-blog

LÆSETID: 5 min.
ORD: 672

Føler du, at du er havnet i lidt af et trumme-rum, hvor ‘jeg-bør...’ og ‘hvad-vil-mine-kunder-have...’ og ‘hvad-skal-jeg-gøre-for-at-tjene-penge-denne-måned...’ har lukket sluserne for de kreative strømme?

Og er du kørt sur i din forretning, og synes mest at den driver dig, frem for at du driver den?

Så er det måske fordi dine kreative batterier er flade.

Men der er gode nyheder at hente. For påske-ferien, som er lige rundt om hjørnet, kan du bruge til at lade dit kreative batteri op.

Her er 3 øvelser du kan snige ind i din påske-ferie til at gøre lige netop det:

1. Tillad brok

Positiv tænkning har bragt med sig mange gode ting, men den form for positiv tænkning, hvor man i virkeligheden bare hælder sukker og fløde ovenpå et råddent æble og kalder det desert, er nok det værste du kan gøre for din kreativitet.

Kreativiteten elsker brok - fordi det er ærligt. Og ærlighed er brændstof for kreativitet.

Så tillad brok her i ferien.

Du behøver selvfølgelig ikke ødelægge din mands/kones/kærestes/veninders/børns ferie ved at brokke dig til dem konstant, men tillad dig selv at give los for brokkeriet, om end indvendigt.

Find frem til en dybere ærlighed her i ferien

blog-guide

Få flere potentielle kunder forbi din blog ved at skrive indlæg de rent faktisk gider læse:

3 teknikker, der gør gode blogindlæg eminente

2. Vær en divergerende tænker (og få dine børn, eller andre barnlige sjæle med på den)

I ferien skal vi selvfølgelig slappe af og nyde livet, men derfor kan man jo godt bringe lidt ‘bevidst leg’ med ind i al afslapningen.

Og få endelig dine børn eller andre barnlige sjæle med på ideen.

Det handler om at træne den del af din hjerne som kan tænke divergerende. Altså bredt.

Du har sikkert brugt ALT for meget tid på at bruge den del af hjernen som tænker KONvergerende.

Når vi tænker konvergerende fokusere vi på at finde det rigtige svar, eller EN løsning, på et problem.

Men når vi sidder fast, er der mere behov for en DIVergerende måde at tænke på, hvor vi tillader vores fokus at splatte helt ud og komme op med så mange (og gerne fuldstændig skøre) ideer som overhovedet muligt.

Og det behøver ikke handle om din forretning - faktisk, så undgå at lade det handle om din forretning, du skal jo lade op.

I stedet, find et ikke-business emne, som f.eks. ‘Havemøbler’, og find på alle mulige forskellige måder at forbedre havemøbler på.

Og leg det som en leg med dine børn og andre barnlige sjæle.

Øvelsen går ud på at træne din hjerne og fortælle den, at det er ok at komme op med svar, der ikke er ‘rigtige’, eller ‘kloge’, eller ‘perfekte’.

Det er nemlig tit i de uperfekte svar, at vi finder frem til nye ideer eller nye måder at gøre tingene på.

3. Find historier

Gode fortællinger overrasker os. De får os til at tænke, får os til at føle. De klistrer sig til vores hjerne og hjælper os med at huske ideer og begreber på en måde, som tal og tekst på en power-point præsentation med søjlediagrammer ikke gør.

Historier og metaforer er geniale at bruge så din pointe går lige ind på lystavlen hos din modtager.

Men de kan være svære at finde på når vi allermest står og mangler dem. Og hvis de skal presses ud af hjernen bliver de oftest fyldt med klicheer i bedste ‘hjerte-smerte’ stil.

Brug derfor ferien til at indsamle historier, som du kan bruge senere. Så du en mand falde over teltpløkkerne og begynde at græde og tænkte med det samme på hvad man kan få ud af sårbare situationer - skriv det ned!

Lad være med at lede efter dem, men skriv det ned (på din iphone eller en lille notesbog) når de kommer til dig, eller når du oplever dem.

God fornøjelse med at lege og brokke dig og finde gode historier i din ferie!

Har du andre gode ideer til, hvordan man kan bruge ferien til at holde kreativiteten ved lige? Lad mig vide i kommentaren.

CONSCIOUS CONTENT WORKBOOK

Det ultimative redskab til at skabe flere typer content, der får din forretning til at vokse
Vil du lære at skabe content, der giver dig flere betalende kunder? Få konkrete øvelser til at skabe content, der opbygger et loyalt publikum, og får din forretning til at vokse. Løb aldrig tør for gode ideer og fængende overskrifter når du har denne workbook ved hånden. 

 

 

Efterlad en kommentar