Sådan skriver du et blogindlæg, der fanger dine potentielle kunders opmærksomhed (inden de overhovedet aner, hvem du er)

Blogindlæg der fanger dine kunders opmærksomhed
Madelleine Muller

LÆSETID: 6 min.
ORD: 966

Vil du have flere potentielle kunders opmærksomhed? Så skal du kende den mikro-situation, de står i lige nu og her. Lær hvordan du skriver et blogindlæg, der fanger din potentielle kundes opmærksomhed. 

Dette er nr. 2 indlæg i en serie om de 4 typer content, der opbygger et loyalt publikum og får din forretning til at vokse.

Det er ikke let at overdøve larmen online. Særligt ikke, hvis du er typen, der gerne vil tages seriøst og fremstå professionel.

Men hvordan får man sine potentielle kunders opmærksomhed?

Svaret er, at du skal skrive et blogindlæg (eller lave en video for den sags skyld) med content din potentielle kunder står og mangler lige NU.

Ikke i morgen.

Men NU.

Og for at gøre det, skal du lære vide meget mere om den mikro-situation din kunde står i lige nu.

Forestil dig, at du er din potentielle kunde

Du er ved at forberede et foredrag, du er blevet bedt om at holde for en virksomhed.

Du er lidt rusten med dine præsentationsteknikker og er i tvivl om, hvordan du skal gøre det.

Måske du spørger Google guden og beder om de bedste præsentationsteknikker den kan finde.

Eller også er du heldig og får serveret et blogindlæg om, hvordan man brænder igennem med tale på Facebook.

Det kan også være, du finder frem til en video på Youtube, der viser dig 5 forskellige måder at indlede dit foredrag så du fanger dit publikums opmærksomhed med det samme.

Eller også har du lige hældt dine frustrationer ud overfor en ven, og vennen har efterfølgende sendt dig et blogindlæg om, hvordan man bevarer nerverne når man skal præsentere.

Du klikker dig ind på det content, der virker mest brugbart for din situation lige nu.

Du har jo brug for det!

Og derfor er du automatisk tiltrukket af det.

Det er det, den første af de fire strategiske typer content gør: Den tiltrækker.

Sådan skaber du content, der tiltrækker

For at skabe content, der tiltrækker skal du forestille dig, at du er en flue med et lillebitte gopro kamera, der flyver rundt omkring din ideelle læser hele tiden.

Når din læser sidder fast med noget, eller er frustreret over noget, eller ikke kan finde ud af noget, så tager det kamera et billed.

Værsgo.

Frozen in time.

Situationen er foreviget.

Og nu har du masser af tid til at skrive dit knald gode blogindlæg, eller lave en fantastisk video, der hjælper din læser i dette præcise øjeblik.

Dette kan fx være, at de skal ud med deres næste blogindlæg, men ikke kan finde på en god blog-overskrift, som fænger.

Eller måske står de og mangler en opskrift på glutenfrie hveder. Det er snart Store Bededag og svigerforældrene kommer på besøg. Men ungerne kan ikke tåle de klassiske hvedebrød. Åh nej, hvad skal jeg dog gøre!

For at sikre dig, at dit content fænger en, som endnu ikke kender dig, skal det være direkte brugbart for den situation dit publikum står i lige nu og her.

(OBS: Vil du have konkrete øvelser, der hjælper dig med at skabe content, der tiltrækker? Så få fat på Conscious Content Workbook nu. Du får også overskrift skabeloner og meget mere. Læs mere her.

workbook-ipad

Med Conscious Content Workbook

løber du aldrig tør for gode ideer og fængende overskrifter

Hvornår skal jeg bruge content, der tiltrækker?

Du skal særligt bruge content, der tiltrækker, hvis du lige er startet med dit koncept eller forretning, eller hvis du har brug for at få nye læsere ind på dit nyhedsbrev.

Du kan også bruge denne strategiske type et par måneder inden en kampagne for at få nye folk på din liste, inden du begynder at undervise (som vi kommer til i næste afsnit) og motivere folk til at købe.

Content, der tiltrækker er særligt effektivt, når det bliver søgemaskineoptimeret. Prøv derfor at gå efter bestemte keywords, som du ved dit publikum bruger.

Sørg også for at sætte en boks på dit indlæg, hvor folk kan melde sig til en gratis gave (fx en e-bog, guide, tip-sheet, etc.) så de bliver til faste læsere.

Denne type content fungerer også godt med annoncer på Facebook eller Instagram - særligt til en ‘kold’ målgruppe, der endnu ikke kender dig (fx en kopi målgruppe, eller interesse-baseret målgruppe).

Lav et fængende Facebook opslag, der linker til dit indlæg og sæt det ud foran forskellige nye målgrupper - det kan betale sig, hvis de samtidig skriver sig op til din gratis freebie - eller hvis du har en pixel på din hjemmeside, som du kan bruge til remarketing.

Hvordan kan jeg arbejde videre med content, der tiltrækker?

Der er flere måder at tænke på, når vi skaber content, der tiltrækker. Du kan fx også tænke over, hvordan du giver din læser en aha-oplevelse om den situation de står i.

Her skal du tænke på, hvad de bekymrer sig over, når de står op om morgenen.

Måske er din læser forvirret over, hvorfor de stadig har ondt i maven selvom de har prøvet alverdens diæter.

Eller, hvorfor de stadig har angst, selvom de mediterer hver dag.

Svar på dette i dit content.

Det vil få opmærksomheden fra en, der endnu ikke kender dig.

Og hvis du vil have mere hjælp i form af konkrete øvelser, eksempler, og overskrift-skabeloner, der hjælper dig med at skabe content, der tiltrækker (og de 3 andre typer) så se at få fat på Conscious Content Workbook.

Når du lærer, hvordan du skaber forskellige typer content, og hvad det skal indeholde, kan du bevidst opbygge et publikum, der ser dig som ekspert, føler en tilknytning og har tillid til dig - og som får din forretning til at vokse.

Er du klar til at tage din content marketing indsats til et højere niveau?

Læs de andre artikler i denne serie:

  1. Introduktion: 4 typer content, der opbygger et loyalt publikum ivrige efter at købe af dig

  2. Content, der skaber autoritet: Sådan skriver du en blog, der gør dig til eksperten i din målgruppes øjne

  3. Content, der forener: Sådan skaber du en dybere forbindelse til dine blog-læsere
  4. Content, der motiverer: Sådan skaber du content, der motiverer dit publikum til at købe af dig

CONSCIOUS CONTENT WORKBOOK

Det ultimative redskab til at skabe flere typer content, der får din forretning til at vokse
Vil du lære at skabe content, der giver dig flere betalende kunder? Få konkrete øvelser til at skabe content, der opbygger et loyalt publikum, og får din forretning til at vokse. Løb aldrig tør for gode ideer og fængende overskrifter når du har denne workbook ved hånden. 

 

 

Efterlad en kommentar