Sådan skriver du en blog, der gør dig til eksperten i din målgruppes øjne

Skab content der gør dig til ekspert
Madelleine Muller

LÆSETID: 6 min.
ORD: 1077

For at din potentielle kunder ser dig som ekspert skal du ikke prale af din store viden og lange CV. Du skal vise dem den vej, de i virkeligheden skal gå, for at opnå resultater. 

Dette er det tredje indlæg i en serie om de 4 typer content, der opbygger et loyalt publikum og får din forretning til at vokse.

Hvis du vil tiltrække flere til din forretning, fastholde og engagere dine læsere, og konvertere dem til kunder, skal din målgruppe se dig som ekspert.

Ekspert? Tænker du måske. Jeg har ikke 3 PhD’er og bliver bedt om at deltage med min geniale hjerne i DR2 Dagen - jeg er ikke ekspert.

Jo du er.

Hvis du er knalddygtig til at hjælpe andre mennesker, så er du ekspert. I deres øjne. Og det er det vigtigste når det gælder din forretning.

Ikke om Steen og Sophie fra DR 2 ringer til dig (selv om det også kunne være vildt fedt).

Når du arbejder med dine kunder er det nemt nok at vise, hvor dygtig du er.

Men online er det en helt anden snak. Der kan du ikke bare råbe højt om, hvor dygtig du er. Du skal vise det.

Det gør du ved at lave en blog, der også indeholder den anden af de 4 typer content, nemlig content, der skaber autoritet.

Og hvad det er, kigger vi på nu.

(Hvis du gik glip af introduktionen til de 4 typer content kan du finde den her).

Hvad gør content, der skaber autoritet, for dit publikum og din forretning?

Content, der skaber autoritet handler om at klæde dit publikum på, så de får størst mulige chancer for at lykkes med det, de vil opnå.

For dit publikum er content, der skaber autoritet noget, der uddanner dem og hjælper dem med at løse deres problemer. De bliver ‘empowered’ til at tage ansvar for deres udfordringer og forstår, hvad der i virkeligheden skal til for at løse dem.

For dig og din forretning er content, der skaber autoritet med til at klargøre din kunde til at arbejde med dig - om det så er via 1:1 eller et kursus eller forløb, eller blot en workbook. Du skaber ideelle kunder via denne type content, samtidig med at de forstår at det er dig, der er den eneste, der kan løse lige netop deres problemer. På den måde har du også potentiale for at vise din autoritet indenfor dit felt.

Sådan laver du content, der skaber autoritet

Én måde at lave content, der skaber autoritet på er ved at give dit publikum en roadmap.

Det er her, hvor du kan klæde dit publikum på og gøre dem klar til succes. De skal vide, hvad der skal til for at opnå det, de gerne vil.

Rigtig mange glemmer denne del, og derfor ender de med et publikum, der aldrig køber noget, fordi deres publikum tror, at der blot skal en lille øvelse til, og så er der ikke mere ved sagen.

Er du fx sanglærer og kun giver lidt øvelser ud hist og her, men undgår at snakke om, hvad det i virkeligheden kræver at opbygge en lækker sangstemme, der giver stående klapsalver, så frarøver du dit publikum muligheden for at lykkes.

Hvis dit publikum ikke forstår alle de dele, det i virkeligheden kræver for at lykkes, vil de blot tro, at det er dem der er noget galt med og de kommer ikke til at opsøge din hjælp.

De kommer måske endda til at skrotte deres drømme, fordi de ikke kan se, hvad der i virkeligheden skal til.

Hvorimod, hvis du giver dem en roadmap med de overordnede trin, så er dit publikum klædt ordentligt på til potentielt at lykkes. De forstår, at det ikke er dem, der er noget galt med, men at de ‘bare’ ikke gik trinene.

Du kan se et eksempel på en roadmap her:

En solid 5-trins strategi til at lave en saftig business blog, der bliver bemærket og læst.

(OBS: Vil du have konkrete øvelser, der hjælper dig med at lave roadmaps til dit publikum og andet content, der skaber autoritet? Så få fat på Conscious Content Workbook nu. Du får også overskrift skabeloner og meget mere. Læs mere her)

workbook-ipad

Med Conscious Content Workbook

løber du aldrig tør for gode ideer og fængende overskrifter

Hvornår skal jeg bruge content, der skaber autoritet?

På nettet kan du ikke antage at folk kan se, hvad du dur til - det er en tillid, der skal opbygges over tid, som salgseksperten, Jeffrey Gitomer, sagde:

You cannot buy trust at any price. But slowly, over time, you can build it for free.

Så derfor har jeg lyst til at være fræk og sige: Du skal bruge content, der skaber autoritet hele tiden!

Det er denne type content, der ikke bare fortæller din potentielle kunde at du kan hjælpe dem, den VISER din potentielle kunde det.

Ikke nok med det, så elsker Google (og dermed også dine læsere) denne type content, fordi det er dybdegående content. Hubspot analyserede 6,192 blogindlæg, udgivet på deres blogindlæg, og fandt frem til, at blogindlæg med mere end 2250 ord fik mest organisk trafik, og blev delt mest på sociale medier.

Vær derfor heller ikke bange for at skrive lange og dybdegående blogindlæg.

Så længe du har et godt og læsevenligt layout, og strukturen i dit indlæg er logisk (og pædagogisk), kan det kun gå godt.

Hvordan kan jeg arbejde videre med content, der skaber autoritet?

Der er mange andre måder at lave content, der skaber autoritet på:

Du kan for eksempel besvare dit publikums spørgsmål (og give uddybende svar), eller udvide deres bevidsthed omkring et særligt emne.

Og hvis du virkelig vil gå i dybden med content, der skaber autoritet (og de 3 andre typer), så få fat på Conscious Content Workbook.

I den fortæller jeg dig mere om, hvordan du kan lave content, der skaber autoritet, og du får også konkrete øvelser og overskrift skabeloner, der hjælper dig med at skabe de 4 typer content.

Forestil dig, at din business blog er det sted, din potentielle kunde hele tiden vender tilbage til for at få din ekspertise.

Det kan du gøre med content, der skaber autoritet.

Har du allerede nu fået nye ideer til dit content? Lad mig vide i kommentaren nedenfor.

Læs de andre artikler i denne serie:

  1. Introduktion: 4 typer content, der opbygger et loyalt publikum ivrige efter at købe af dig

  2. Content, der tiltrækker: Sådan skriver du en blog, der fanger dine potentielle kunders opmærksomhed (inden de overhovedet aner hvem du er)

  3. Content, der forener: Sådan skaber du en dybere forbindelse til dine blog-læsere
  4. Content, der motiverer: Sådan skaber du content, der motiverer dit publikum til at købe af dig

CONSCIOUS CONTENT WORKBOOK

Det ultimative redskab til at skabe flere typer content, der får din forretning til at vokse
Vil du lære at skabe content, der giver dig flere betalende kunder? Få konkrete øvelser til at skabe content, der opbygger et loyalt publikum, og får din forretning til at vokse. Løb aldrig tør for gode ideer og fængende overskrifter når du har denne workbook ved hånden.