7 nemme blog ideer til dage, hvor du ikke har nok tid, men gerne vil se resultater

7 nemme blog ideer
madellein-blog

LÆSETID: 7 min.
ORD: 1199

Her er mine favorit blog ideer til de dage, hvor du bare ikke har tid nok, men stadig gerne vil se resultater med dit content.

Har du en af de dage, hvor du hverken har tid eller overskud til at finde på gode blog ideer og noget banebrydende at skrive om?

Og du leder efter noget, der ikke tager for lang tid, men som samtidig er brugbart .

Jo, dit content skal være af høj kvalitet - men det behøver ikke betyde, at det hele skal tage flere uger at skabe.

Her er mine favorit blog ideer til de dage, hvor du bare ikke har tid nok, men stadig gerne vil se resultater med dit content.

[OBS: Vil du have flere potentielle kunder forbi din business blog? Så skal du skabe blogindlæg dit publikum rent faktisk gider læse! Lær at skabe eminente blogindlæg, der bliver bemærket og læst med min blog-guide: 3 teknikker, der gør gode blogindlæg eminente. Download den med det samme ved at klikke her]

blog-guide

Få flere potentielle kunder forbi din blog ved at skrive indlæg de rent faktisk gider læse:

3 teknikker, der gør gode blogindlæg eminente

1. Giv dem et ego-boost

Et eminent liste-indlæg kan tage oceaner af tid at skabe. Særligt hvis din liste skal være lang, grundig, og original - som både dine læsere og Google vil elske.

Men der er særlig én type liste-indlæg, der er lyn hurtig at skabe:

En oversigt over ANDRES eminente content.

Det er blogindlæg som disse jeg taler om:

Du skal blot lave en liste over det content, du selv synes er brugbart, inspirerende eller på anden vis har givet dig noget godt.

Det gode ved denne type liste er, at du kan skrive til dem, du nævner og sige tak for deres fantastiske content, og at de er kommet med på din top 20, 30 eller hvad-det-nu-er liste.

Det er dejligt, når andre deler vores content - og måske vil de endda gengælde din fine gestus ved at dele dit liste-indlæg med deres egne følgere.

2. Mash-up af dine mest populære indlæg

Denne her er endnu hurtigere at skabe. For her skal du blot samle det bedste fra din egen blog i en let og overskuelig guide.

Det kræver selvfølgelig, at du har nok content på din side.

Hvis du ikke har det endnu, så får du det - fordi du jo lytter til mine råd og skaber content regelmæssigt. Ik? Nudge nudge. Wink wink.

Det kan for eksempel være:

Det er et meget hjælpsomt type indlæg for din læser, og samtidig vil Google elsker dig for det. Google kan nemlig rigtig godt lide, når du giver læseren en god oplevelse og leder dem rundt i dit content univers.

Og det kan dit publikum også!

3. Gør din læsers liv mere overskueligt med en tjekliste

Er der ikke bare nogen, der kan fortæller mig, hvad jeg skal gøre?

Vi bliver let overvældet af alle de ting, vi skal have styr på. Og her kan du være superhelten og træde ind i din læsers liv og hjælpe dem med at få styr på tingene.

Hvad har dit publikum brug for lige nu og her. Måske en tjekliste til deres næste webinar? En tjekliste til et glutenfrit køkken? Eller en tjekliste over, hvad du skal huske at sige til dine børn for at vise dem ekstra meget kærlighed?

Nogle tjeklister er længere at skabe end andre. Denne 9-punkt tjekliste til at skrive et eminent blogindlæg tog sin tid. Men sådan behøver det ikke altid at være.

Hvis du ikke har nok tid, så indskrænk dit emne. Eller lav en hurtig tjekliste. Du bruger selv tjeklister i din dagligdag - del en af dine egne tjeklister med dit publikum.

Eller, hvis du allerede har masser af content på din side, kan du lave en tjekliste, hvor du sender dem videre til dine mere dybdegående blogindlæg for hvert punkt.

Eksempler på tjekliste-artikler er:

4. Gør dit publikums liv lettere med en resurseliste

Dit publikum leder altid efter nye værktøjer, gadgets, apps, bøger - ja, alt, der gør livet lettere.

Det fede er, at de oftest leder efter det på Google! Dine sociale medie følgere vil også elske dig for det - og det vil dine faste læsere også. Alt, hvad der gør livet lettere er velkomment.

Lav en liste over dine yndlings sider til at købe økologisk tøj.

Eller en liste over apps, der øger din produktivitet.

Eller en liste over de bedste gratis grafisk design programmer.

Eller en liste over det bedste sexlegetøj for kvinder eller mænd.

Her er flere eksempler:

Både denne type og tjeklisten er gode typer content, hvis du vil tiltrække flere læsere. Det er brugbar viden, dine læsere har brug for lige nu og her. Og de vil huske dig for din hjælpsomhed.

5. Bed om et gæste-indlæg

Ja, du kan sagtens få andre til at gøre arbejdet for dig.

Særligt hvis du har en blog af høj kvalitet og med læsere i forvejen.

Og du skaber en situation, hvor både du og din gæste-skribent gavner.

DU får mere content på din blog. Og din gæst vil med stor sandsynlighed promovere indlægget til deres egne følgere. På den måde kommer din hjemmeside også ud foran flere.

DIN GÆST får sine ord og budskab ud foran et nyt publikum. Din gæst får samtidig også et eksternt link, som Google er glad for, da det viser autoritet.

Som sagt, en win-win situation.

6. Opgradér et gammelt indlæg

Det lyder lidt snyd.

Men det kan være guld-værd for dine læsere.

Særligt hvis du er i en omskiftelig branche (som fx sundhed eller digital markedsføring), hvor der hele tiden kommer ny viden og ekspertise.

Har du et blogindlæg fra et par år tilbage, som handlede om, at Facebook er den letteste måde at nå ud til flere på?

Opgradér det med de nye algoritme ændringer og hvad det betyder i dag for vores Facebook markedsføring.

Det viser også dit publikum, at du følger med.

[OBS: Gider du heller ikke spilde din tid med at skrive blogindlæg, der aldrig bliver læst? Så skal dine overskrifter være fængende! Hent 'Den essentielle guide til at skrive fængende overskrifter og få 54 overskrift skabeloner du kan bruge med det samme. Download din guide her]

Den essentielle guide til fængende overskrifter

Få fingrene i 54 overskrift skabeloner og få flere til at læse dit content:

Den essentielle guide til at skrive fængende overskrifter

Og nu er det din tur!

Værsgo’!

Nu har du ingen undskyldninger for ikke at skabe regelmæssigt content, der stadig er brugbart og relevant for dit publikum.

Hvad er dine bedste content ideer til dage, hvor du ikke har nok tid?

Del dem med os i kommentaren herunder, og jeg sørger for at opgradere listen (og citerer dig!).

CONSCIOUS CONTENT WORKBOOK

Det ultimative redskab til at skabe flere typer content, der får din forretning til at vokse
Vil du lære at skabe content, der giver dig flere betalende kunder? Få konkrete øvelser til at skabe content, der opbygger et loyalt publikum, og får din forretning til at vokse. Løb aldrig tør for gode ideer og fængende overskrifter når du har denne workbook ved hånden. 

 

 

Efterlad en kommentar