Episode 9: Line Dahl: »Det handler om at flytte sit fokus fra, hvad man arbejder MED til, hvad man arbejder FOR«

Ep.9-Line-Dahl

Kan du svare på dette spørgsmål?

Hvad arbejder jeg FOR?

Det er det mest kritiske spørgsmål du skal kunne svare på, hvis du vil skille dig ud (særligt online).

Og hvis du kan svare på det spørgsmål, så er du godt på vej til at definere dit brand.

Brand? Hvorfor nu det? Jeg har travlt med mine overskrifter og Facebook og blogindlæg og... jeg har da ikke tid til det dersens brand.

Hvis du er solo-selvstændig har du sikkert mange hatte på. Du skal finde nye kunder, skrive eminent content, der tiltrækker, fastholder og motiverer, skabe uimodståelige produkter og ydelser, lægge din forretningsstrategi, og sørge for at den bliver implementeret, og en hulens masse andre ting.

Og med alle dine gøremål og to-do lister tænker du sikkert, at det der med branding sagtens kan vente.

Det er først noget jeg skal arbejde med, når det hele kører som en hoodie-klædt teenager på et skateboard - tænker du.

Men Line Dahl, geniet bag Brandlovers.dk, har en helt anden tilgang.

Hun mener nemlig at brandet kommer først.

For når brandet er defineret, kan du også svare på spørgsmålet ‘hvad arbejder jeg FOR?’ frem for ‘hvad arbejder jeg MED?’

Og det er med til at skille dig ud fra andre, der arbejder med præcist det samme som dig.

Det er også med til at hjælpe dig træffe beslutninger i din forretning.

Og vigtigst af alt, er det med til at skabe dybere relationer til dine kunder.

Og derfor har jeg taget Line Dahl med ind i mit online studie for at hun kan fortælle dig meget mere om, hvad et brand i virkeligheden er, hvordan du definerer det, hvorfor brandet kommer først, og hvad det kan gøre af underværker for din forretning og din relation til dine kunder (og din egen kreativitet).

Denne episode er bragt til dig af:

Publikum guide: Forstå de 5 typer og tiltræk dit perfekte publikum. Download den med det samme.

publikumguide

Få fingrene i min populære publikum guide

Forstå de 5 typer og tiltræk dit perfekte publikum

Om Line Dahl

Ville det ikke være fantastisk at bygge en verden, hvor virksomheder bidrager på måder, der både skaber værdi i menneskers liv og på bundlinjen? Det er ambitionen bag Brandlovers, som brandstrateg Line Dahl stiftede i 2009. Siden har hun haft snablen i et hav af brancher og hjulpet hundredvis af virksomheder med at definere og positionere deres brand. Hendes speciale er formålsdrevne grundfortællinger, der sætter præcise ord på brandet og giver retning til både indsatser og kommunikation i det daglige. Privat er Line gift, mor til to, vinterbader og en sucker for fængende fortællinger. Og ost. Du kan finde Line på Brandlovers.dk og følge hende på Instagram @brandlovers / #grundfortælling

Tjek disse highlights ud:

  • Hvad et brand i virkeligheden er og hvordan det kan hjælpe dig med at skabe dybere relationer (og flere salg)
  • Hvad formåls-drevet branding er og hvordan du kan bruge det i din forretning til at få flere kunder
  • Hvad forskellen er mellem markedsføring og branding
  • Hvorfor du oplever at du kan udfolde dit content univers og hvorfor det bliver nemmere at træffe beslutninger i din forrenting og finde på gode ideer ved at definere dit brand
  • Hvordan et brand kan hjælpe dig med at skille dig mere ud, selvom du laver præcis det samme som andre i din branche
  • Lines bedste kreativitetstips og skriveteknikker
  • Den proces Line tager sine kunder igennem når hun hjælper dem med at finde ind til eller revitalisere deres brand
  • Power spørgsmål, du kan stille dig selv, der hjælper dig med at forstå hvilken værdi du i virkeligheden giver kunden
  • Hvordan du måler om dit brand er godt eller ej
  • Hvordan Line finder de rigtige ord til taglines og grundfortællinger

Links nævnt i eller relevante for denne episode:

» Brandlovers

» Blog guide: 3 teknikker, der gør gode blogindlæg eminente

» Publikum guide: Forstå de 5 typer og tiltræk dit perfekte publikum

» Overskrift guide: Den essentielle guide til at skrive fængende overskrifter

» Line Dahls blogindlæg om, hvordan du kan skille dig mere ud: Undskyld, men det I arbejder med er ligegyldigt

» Blog: Sådan skriver du en business blog, der bliver bemærket og læst (HINT: Det skal være brugbart for dit publikum)

» Grow af Jim Stengel

Kunne du lide episoden? Gør værten glad ved at smide en anbefaling og hjælp samtidig andre med at finde podcasten: Sådan gør du.