Episode 3: Giver jeg for meget væk? Sådan træffer du beslutningen om dit content skal være gratis eller betalt. Del 1

Giver jeg for meget væk del 1

Du ved allerede at gratis content er vejen frem, hvis du vil nå flere med dit budskab og vokse din forretning.

Men kan man give for meget gratis indhold væk?

Solo-selvstændige er oftest bange for at give alt for mange af deres værdifulde godbidder væk i frygt for ikke at få noget igen.

Nogle siger man aldrig kan give for meget væk: “Folk køber alligevel!”. Mens andre advarer mod at give for meget væk: “Så har folk jo ingen grund til at købe!”, siger de.

Så hvad er rigtigt? Og hvor går grænsen mellem gratis og betalt content?

I del 1 af ‘Giver jeg for meget væk’ dykker vi dybere ned i, hvorfor folk egentligt betaler for dine produkter og ydelser. Det kan hjælpe os til at vurdere hvorvidt vores content skal være betalt eller gratis. Jeg kommer også med gode tommelfingerregler du kan bruge, når du er i tvivl.

Denne episode er bragt til dig af:

Blog guide: 3 teknikker, der gør gode blogindlæg eminente. Download den med det samme.

blog-guide

Få flere potentielle kunder forbi din blog ved at skrive indlæg de rent faktisk gider læse:

3 teknikker, der gør gode blogindlæg eminente

Tjek disse highlights ud:

  • En tommelfingerregel du kan bruge når du er i tvivl om dit content skal være gratis eller betalt
  • I hvilken situation du aldrig kan komme til at give for meget af din viden væk
  • Hvordan du i virkeligheden kan give alt din viden væk og få endnu flere kunder
  • Forskellen på læringstyper og hvordan du bruger den viden til at bestemme om dit content skal være gratis eller betalt
  • Hvad du skal holde igen med at give væk gratis - og hvorfor.

Links nævnt i eller relevante for denne episode:

Læringspyramide

Blog guide

Publikum guide

Giver jeg for meget væk? Del 2

CONSCIOUS CONTENT WORKBOOK

Det ultimative redskab til at skabe flere typer content, der får din forretning til at vokse
At få forretningen til at vokse kræver forskellige typer content, der gør forskellige ting. Når du lærer, hvordan du skaber de 4 forskellige typer content kan du bevidst opbygge et publikum, der ser dig som ekspert, har tillid til dig... og får din forretning til at vokse. Lær hvordan med Conscious Content Workbook. 

8 Comments

  1. Charlotte Scharling den 14. marts 2018 kl. 10:36

    Tak det havde jeg brug for at høre. Meget lærerig podcast.

    • Madelleine Muller den 14. marts 2018 kl. 11:04

      Godt du kunne bruge det Charlotte! Kh Madelleine

  2. Katrine den 16. marts 2018 kl. 18:06

    Fedt indlæg!
    Og rigtig brugbar tommelfinger regel. Tak😄

    • Madelleine Muller den 16. marts 2018 kl. 20:13

      Fedt at det er brugbart, Katrine! Kh Madelleine

  3. Christina den 19. marts 2018 kl. 2:18

    Super indlæg og meget brugbart har selv stået med de der overvejelser og det har ført til at jeg er blevet handlingslammet med at dele fordi jeg ikke lige har været bevidst om hvor meget og hvordan

    • Madelleine Muller den 19. marts 2018 kl. 9:29

      Ja, Christina, det kan være meget svært at vurdere 🙂 Godt du fik noget ud af episoden 🙂 Kh Madelleine

  4. Benedicte den 31. oktober 2018 kl. 20:35

    Virkelig brugbart! Jeg er ofte i tvivl om, hvorvidt jeg giver for meget væk. Men nu er det meget mere klart for mig, hvad jeg skal henholdvis give væk og tage betaling for. Tusind tak! 🙂 Kan ikke vente med at lytte til 2. del… 🙂

    • Madelleine Muller den 1. november 2018 kl. 9:49

      Dejligt at høre Benedicte! Og ja, det er virkelig svært at finde ud af (det synes jeg også selv!). Lad mig endelig vide, hvad du synes om del 2. 🙂

Efterlad en kommentar