4 strategiske typer content, der opbygger et loyalt publikum ivrige efter at købe af dig

4 strategiske typer content

Forskellige strategiske typer content gør forskellige ting for din forretning. Det er ikke nok kun at bruge én type. Lær de 4 typer content din marketing strategi ikke kan undvære, hvis du vil opbygge et loyalt publikum, ivrige efter at købe af dig, så du kan vokse din forretning.

Fredag aften tjekker Pernille sin email en sidste gang.

Hendes hjerte synker, og klumpen i maven som hun har gået rundt med hele ugen, føles nu som bly.

Kun 2 solgte pladser på hendes, ellers knaldgode, forfatter-uddannelse.

Hvad fa’en foregår der, tænker Pernille.

Sidste år meldte hun udsolgt en uge inden salget lukkede.

Desperationen kryber ind: Er mine dage som selvstændig forbi?

Og de syrlige tanker, om hun ikke bare skulle se at få sig ‘et rigtigt job’, er brudt gennem cellevæggene og ind i kimen af hendes selvtillid, hvor den langsomt bliver ætset op.

Kender du selv desperationen (og forvirringen), er du sikkert nysgerrig på, hvad der er gået galt.

Pernille glemte noget vigtigt

Pernille havde taget sit første års succes for givet.

Hun havde regnet med, at hun blot kunne afholde det samme webinar, for de samme mennesker på hendes liste igen.

Og så var den skid slået.

Udsolgt igen.

Sha-zaam!

Men nej, så let er det ikke.

Pernille havde glemt noget meget vigtigt som en del af hendes marketing strategi:

Hun havde ikke arbejdet på at opbygge et loyalt publikum, ivrige efter at købe af hende.

Hvad skal der til for at opbygge et loyalt publikum, der er ivrige efter at købe af dig?

Det tager tid at skabe tillid, troværdighed og kendskab.

Og det tager tid at vise, at du er den ekspert din ideelle kunde leder efter.

Du skal derfor skabe eminent content regelmæssigt - ikke bare et enkelt webinar et par uger inden du lukker salget.

Dit regelmæssige content skal være med til at:

1. Få flere af de rigtige menneskers opmærksomhed

2. Vise (ikke fortælle), at du er den rigtige ekspert for lige netop din målgruppe

3. Vise dine værdier og verdenssyn - så folk føler de kender dig (og kan lide dig!)

4. Motivere (ikke plage) dit publikum til at købe af dig.

Strategiske typer content

Sådan tiltrækker, fastholder og motiverer du dit publikum

Dit regelmæssige content skal både tiltrække og fastholde dit publikum.

Jo, du skal have en gratis gave, som lokker folk på din nyhedsbrevsliste, være aktiv på en social medie platform så du får mere synlighed og alt det der.

Men hvis det content, du sender ud regelmæssigt ikke over tid opbygger en dybere relation til dit publikum, så er alle de andre taktikker ligegyldige.

Dit regelmæssige content er kimen i din markedsføring.

Det, der binder det hele sammen. Og derfor er det en god ide at tænke meget strategisk om, hvilket content du sender ud, hvornår (og til hvem).

De 4 typer content, der opbygger et loyalt publikum, ivrige efter at købe af dig

Der er 4 strategiske typer content, der hjælper dig med at opnå forskellige mål i din forretning.

Det var Brian Clark fra Copyblogger, der først definerede de 4 strategiske typer content.

Og du skal se dem som en del af den rejse, dig og din læser tager ud på.

Rejsen skal jo starte et sted - nemlig med, at de opdager dig og din forretning.

Måske de har spurgt Google-guden om hjælp til, hvordan man skriver fængende overskrifter, og vupti, der stod du klar med et blogindlæg, som hjalp dem med lige netop det.

Eller også delte en af deres venner din 5 minutters video om 3 grunde til at din mave rumler efter middagen med dem, fordi i sidste uge brokkede de sig over rumlen i maven ovenpå rødvin og flæskesteg.

Uanset hvordan de har fundet dig, så har de klikket på det stykke content og læst, hørt eller set det, fordi de følte sig tiltrukket af det.

Det er det, den første type content gør - den tiltrækker

Det hjælper dig med, at nå længere ud og få dit budskab foran nye og flere mennesker.

Du kan læse mere om content, der tiltrækker her. 

Men du vil jo gerne have, at dem, som har fundet frem til dig begynder at se dig som en ekspert.

Og ikke blot en, der er dygtig til sit fag, men en som de føler kan hjælpe dem med at løse lige præcis deres problemer og udfordringer.

Det er det, den anden type content gør - den skaber autoritet

Det er her, du uddanner dit publikum, og hjælper dem så godt du nu kan.

Det hjælper dig med at blive set som ekspert i dit publikums øjne, og de begynder at stole på, at du nok skal kunne hjælpe dem.

Du kan læse mere om content, der skaber autoritet her.

Du har altså fået deres opmærksomhed, du har også fået deres respekt. Men vi skal et skridt videre på denne rejse. Du skal forene alle disse individer og gøre dem til en del af din ‘tribe’.

Det er det, den tredje type content gør - den forener

Det er content, der gør, at dit publikum føler, du forstår deres identitet og måder at tænke og se verden på.

Det hjælper dig med at skabe en ‘tribe’, et slags fællesskab af ligesindede. Det er med til at skabe et loyalt publikum, der elsker at læse og høre dine ting.

Du kan læse mere om content, der forener her.

Du er nu godt på vej til at opbygge et loyalt publikum, der respekterer dig og ser dig som den ekspert de har brug for.

Men du har jo også en forretning, der skal løbe rundt!

Det er det, den fjerde type content gør - den motiverer

Måske du vil have, at dit publikum skal skrive sig op til et webinar (der sælger dit high-end forløb), en video-serie (der sælger dit nye kursus), eller købe et produkt eller en ydelse af dig.

Det kan du bruge den fjerde type content til.

Den motiverer din målgruppe til at handle og er dermed det sidste (og ikke mindst vigtige) led til at få din forretning til at vokse.

Du kan læse mere om content, der motiverer her.

Ved at inkorporere disse 4 strategiske typer content i din regelmæssige markedsføring, vil du opleve, at du kan tiltrække, fastholde og motivere dit publikum.

[OBS: Med Conscious Content Workbook får du konkrete øvelser til  at skabe de 4 strategiske typer content, der opbygger et loyalt publikum, ivrige efter at købe af dig. Du kan læse mere og købe den her]

Du skal behandle dit publikum som en ostemager behandler en gourmet ost

Ligesom en god ost tager tid at modne, og skal vendes og drejes, tager det også tid og masser af kærlighed at skabe en dyb relation til dit publikum.

Vær tålmodighed, men sørg for regelmæssigt at udkomme med et eminent stykke content.

Du kan bruge de 4 typer content til at opnå de mål, du har sat dig for i din forretning.

I de efterfølgende blogindlæg vil jeg lære dig mere om, hvad de 4 typer er og hvordan du kan komme i gang med at bruge dem i din content marketing strategi.

Og husk: I Conscious Content Workbook, får du konkrete øvelser til at skabe de 4 typer content. Med den i hånden løber du aldrig tør for gode ideer og fængende overskrifter.

Du finder de andre artikler i serien her.

CONSCIOUS CONTENT WORKBOOK

Det ultimative redskab til at skabe flere typer content, der får din forretning til at vokse
Vil du lære at skabe content, der giver dig flere betalende kunder? Få konkrete øvelser til at skabe content, der opbygger et loyalt publikum, og får din forretning til at vokse. Løb aldrig tør for gode ideer og fængende overskrifter når du har denne workbook ved hånden. 

 

 

Efterlad en kommentar