3 grunde til, at du ikke kan finde på nye content ideer

3 grunde til ingen content ideer
madellein-blog

LÆSETID: 6 min.
ORD: 1192

Du kan mærke, du har noget vigtigt, du gerne vil have ud. Noget, der kan hjælpe et andet menneske og transformere deres liv.

Og du er ivrig efter endelig at komme ud med dine værdier og måde at se verden på, så du kan tiltrække den rigtige type kunde.

Men ligeså snart du sætter dig ned foran computeren er det som om en tyk sky sniger sig ind og overtager dine hjerneceller som mycelium fra en svamp, der leder efter nye fødevarekilder at erobre.

Og du aner ikke, hvad du skal skrive. Du har ingen gode content ideer og panikken begynder at brede sig. Tankerne om, hvor lidt du egentligt dur til lister sig ind gennem kraniet og alle de kreative sluser er nu for alvor lukket.

Men bare rolig, der er intet galt med dig. Og dine skriveevner fejler intet. Der er blot nogle grundlæggende ting du skal være helt skarp på INDEN du kan finde på gode og realiserbare ideer.

Her får du tre grunde til at du har svært ved at finde på gode content ideer, og hvad du skal have styr på for aldrig at løbe tør for gode content ideer.

1. Du er forvirret over de forskellige publikum niveauer

Du ved sikkert allerede godt, hvem din kunde er (men hvis du mangler indsigt så få fat på min publikum-guide her). Og det er den person du skal skrive til. Din ideelle kunde er din læser.

publikumguide

Få fingrene i min populære publikum guide

Forstå de 5 typer og tiltræk dit perfekte publikum

Men, det er alligevel mere indviklet end som så.

For selv om du godt ved hvem din læser er, hvad de laver, hvilke værdier de har, hvad de gerne vil opnå, hvilke udfordringer de har –  så har de alle sammen en forskellig relation til dig.

Og det kan forvirre når vi sætter os ned for at skabe et stykke content. For hvem – og med hvilken relation til dig – er det til?

Er det til dem, der endnu ikke kender dig og din metode endnu?

Er det til dem der har været på alle dine kurser/læst alle dine bøger/hørt alle dine foredrag?

Er det til dem, der har set et webinar, er blevet inspireret og gerne vil gå lidt dybere inden de køber?

Oftest blander vi disse publikum-niveauer for meget sammen, og så går vi i stå med vores ideer.

Det kan være en fordel at vælge hvilket publikums-niveau du vil skrive/tale til idag, og skabe dit content derfra, i stedet for at finde på noget, der passer alle niveauer.

I Conscious Content Workbook lærer du alt om de 4 publikum niveauer og, hvordan du skaber content til dem, hver især.

2. Du har ikke styr på din unikke fortælling

Du ved allerede godt hvad dit emne drejer sig om. Og du ved også godt, hvilke resultater du skaber for din kunde. Måske arbejder du med angst, og du kan hjælpe din kunde med at komme angsten til livs og få et godt liv.

So far so good!

Men det er der så mange andre der også gør. Og så vanvittig mange blogindlæg kan du heller ikke skrive om, hvor dejligt man har det, når man er kommet angsten til livs.

Vi skal grave dybere – og det er her din unikke fortælling kommer ind.

Din unikke fortælling er det som gennemsyrer alt dit content og det som gør, at dit content bliver til en bevidsthedsudvidende rejse for dit publikum, fremfor bare en masse snak om, hvor fantastisk dine produkter og ydelser er.

Din unikke fortælling skal tage dit publikum fra bevidsthedsniveau A til bevidsthedsniveau Z.

For at finde frem til din unikke fortælling kan du starte med at stille dig selv disse spørgsmål:

  • Hvad tror mit publikum/min potentielle kunde er årsagen til deres angst?
  • Hvad tror mit publikum/min potentielle kunde de skal gøre for at overkomme angsten?

Når du besvarer de to spørgsmål ved du hvilket bevidsthedsniveau dit publikum er på lige nu og her.

Dernæst skal du finde ud af, hvor du gerne vil have dem hen.

  • Hvad mener DU er den virkelige årsag til at angsten opstår?
  • Hvad mener DU er den rigtig/mest effektive/mest nydelsesfulde etc. vej til at overkomme angsten?
  • Hvad skal dit publikum vide for at komme fra bevidsthedsniveau A (hvad de tror om angst) til bevidsthedsniveau Z (hvad du mener om angst)?

Når du får foldet din unikke fortælling ud, bliver det meget nemmere at finde på interessante stykker af content, der tager dit publikum ud på en bevidsthedsudvidende rejse.

3. Du er ikke bevidst om, hvilken relation du vil skabe til dit publikum

Der skal altid være et formål med at skabe content – ellers bliver det meget svært at vide, hvad du egentligt skal skrive om.

Og her tænker du måske: “Jamen, formålet er da at få flere kunder!”

Ja, men hvis du kun tænker i det ene spor, kan du få svært ved at opbygge et publikum, der hjælper dig med at vokse din forretning. Du giver ikke dine kunder nogen grund til at engagere sig med dig.

Dit content må endelig ikke blive til en ensrettet vej. Det skal skabe en relation mellem dig, din forretning og dit publikum og potentielle kunder.

Det har du hørt mange gange før: Marketing handler i virkeligheden om at skabe en relation til dine potentielle kunder.

Men har du nogensinde tænkt over HVILKEN relation du vil skabe?

Hvad vil du være for dit publikum?

Vil du være helten, der kæmper dit publikums sag og viser dem hvordan de kan overvinde deres problemer?

Vil du være healeren, der tager dit publikum i din favn og fortæller dem at de er gode nok som de er?

Vil du være cheerleaderen der hujer og hepper på dit publikum og fortæller dem at de nok skal klare den?

Vil du være vismanden, der oplyser dit publikum om alle vinklerne og nuancerne i dit felt?

Når du finder frem til hvilken relation du gerne vil skabe til dit publikum, bliver det nemmere at se hvilke ideer der er med til at fremme denne relation, og hvordan du kan vinkle dine ideer.

I Conscious Content Workbook tager jeg dig igennem de 12 arketyper, som du kan bruge som inspiration til, hvilken relation du vil skabe til dit publikum.

Du kan se disse 3 punkter som en del af det fundament du skal skabe for at kunne lave content i evigheder.

Brug dem som en vejviser til, hvor du skal fokusere henne.

Hvor mangler du at sætte ind for at dine content ideer kan flyde lidt lettere? Lad mig vide i kommentarerne nedenunder.

CONSCIOUS CONTENT WORKBOOK

Det ultimative redskab til at skabe flere typer content, der får din forretning til at vokse
Vil du lære at skabe content, der giver dig flere betalende kunder? Få konkrete øvelser til at skabe content, der opbygger et loyalt publikum, og får din forretning til at vokse. Løb aldrig tør for gode ideer og fængende overskrifter når du har denne workbook ved hånden. 

 

 

Efterlad en kommentar